Hírek
2019. December 30. 15:32, hétfő |
Belföld
Forrás: mti
Megújulnak a legforgalmasabb vasúti állomások
Az utasok által érzékelhetően és látványosan újulnak meg a legforgalmasabb állomások a MÁV 50 megújuló állomás programjának köszönhetően;
decemberben elkészültek a Déli pályaudvar, Zánkafürdő, Sárvár, Vecsés, Monor, Pilis, Zugló, Kőbánya-Kispest és Kőbánya alsó idénre tervezett felújítási munkálatai, a program várhatóan 2023-ban zárul - közölte a MÁV az MTI-vel hétfőn.
A MÁV emlékeztet, hogy a legforgalmasabb állomások felújítási programja idén indult, és ennek keretében több fővárosi és vidéki állomáson végez koncentrált felújítási munkálatokat és komfortnövelő beavatkozásokat.
Az idén a Keleti pályaudvaron, a Miskolc-Tiszai pályaudvaron, Kecskeméten, és Újszászon is befejeződtek az utaskomfortot növelő nagyobb karbantartási munkálatok - írták.
A 2019-es programban kiemelt helyet foglalt el a Keleti pályaudvar rendbetétele, a visszajelzések alapján komfortosabb lett a Keleti, az elvégzett munkálatok pedig jelentősen javították a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, valamint a pályaudvar szolgáltatásainak színvonalát - emlékeztettek.
Az évente 1,5 milliónál is több utast kiszolgáló és naponta átlagosan 200-250 személyszállító vonatot fogadó Zuglóban a nagy igénybevétel miatt vált szükségessé a karbantartás. Részben megújult az évente csaknem félmilliós utasforgalmat lebonyolító Kőbánya alsó állomás is, a nyílászárók és a kőburkolat cseréje 2020 elején várható.
Kőbánya-Kispest állomáson évente több mint 3,1 millió utas fordul meg, ezért az állomás elővárosi viszonylatban is kiemelt jelentőségű. Az állomásépület és a gyalogos felüljáró teljes körű és komplex rekonstrukciójára, egy új akadálymentes gyalogos felüljáró tervezésére közbeszerzést indított a vasúttársaság. A tervezésre irányuló közbeszerzési eljárás sikeresen lezárult, a tervezési munkák 2020. januárban elkezdődnek. Az állomás karbantartása előreláthatólag 2020 első negyedében fejeződik be - közölték.
Idén decemberben a Déli pályaudvaron az utasbiztonsági szempontból kiemelten fontos peronszinti mellvédfal helyreállítás első műszaki ütemének munkái elkészültek, illetve korszerűsítették a vágányok végén található kijelzőket. 2020 első negyedévében az utasok által használt területek álmennyezetének felújítása tovább folytatódik és egyidejűleg a lámpák cseréjét is elvégzik a metró- és peronszinten is.
December végéig befejezik Zánkafürdőn a felvételi épület bontását, ezzel előkészítetve a terepet az új perontető kialakításához. Év végéig elkészül Veresegyházon az új, 64 férőhelyes P+R parkoló, valamint Sárváron a homlokzat és a fedett peron teljes mértékű felújítása.
A Keleti pályaudvar mellett a Nyugati és a Déli pályaudvaron, illetve két nagy utasforgalmat lebonyolító megyeszékhelyi állomáson, Debrecenben és Szolnokon is a legmodernebb LED-falas kialakítású utastájékoztató táblákat helyeztek ki. További három állomáson - Vecsés, Monor és Pilis - is zajlik a vizuális utastájékoztatás fejlesztése.
Az idei év tapasztalatait beépítve a komplex felújítási program előreláthatólag 2023-ig folytatódik, valamint a következőkben a P+R és B+R parkolók fejlesztése is napirenden van - áll a közleményben.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 20. 07:49, péntek | Belföld
Indul a Mindannyiunké a tér rajz-, fotó- és kreatív pályázat
2024. Szeptember 20. 07:45, péntek | Belföld
Magyarország mentességet kér az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól
Mentességet kérünk az uniós menekültügyi és migrációs szabályok alkalmazása alól, mert azzal Brüsszel Magyarországot is bevándorlóországgá tenné
2024. Szeptember 20. 07:42, péntek | Belföld
Orbán Viktor: növelni kellett az árvízvédelmi készültség alá vont területek hosszát
Az ország a helyzet komolysága ellenére is biztonságban van, sem eszközben, sem élőerőhiányban nem szenved az árvíz elleni védekezésben - jelentette ki a miniszterelnök sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
2024. Szeptember 20. 07:41, péntek | Belföld
Árvíz - OVF-szóvivő: mindenütt megfeszített munka folyik
Mindenütt megfeszített munka folyik a Duna mentén, a Szigetközben már az árvízi jelenségeket figyelik a vízügyes szakemberek, a Dunakanyarban pedig gyakorlatilag befejezik a homokzsákos erősítéseket