Hírek
2011. Augusztus 26. 14:21, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress
Módosításokat hajtott végre az Alstom a metrószerelvényeken
A közelmúltban egyes napilapokban félrevezető cikkek jelentek meg az új budapesti metrószerelvények fékrendszerével, valamint a járművek engedélyeztetési eljárásával kapcsolatban.
Mivel ezek a hírek alkalmasak az olvasók félrevezetésére, továbbá negatív kontextusban tüntetik fel a projekt szereplőit, a BKV és az Alstom fontosnak tartja ezen témákkal kapcsolatban a valós tények kifejtését.
Az engedélyeztetési eljárás megindítása előtt, az Alstom fontos módosításokat hajtott végre a metrószerelvényeken. Az Alstom egyebek mellett fizikai változtatást is végzett a fékberendezésen, fejlesztette a fékrendszer rendelkezésre állását, így az üzemi fék áramszünet esetén is üzemképes marad, továbbá biztosította a levegős fék (fő-fék) fölérendeltségét. Beépítette az új menekülőajtókat, biztonságosabbá tette az ajtók működtetését és továbbfejlesztette a fedélzeti eseményrögzítő rendszert.
Mivel a már módosított fékrendszer bizonyos technikai aspektusai továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezekre derogációt kért a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. A derogációs kérelem egy megszokott eljárás: a hatályos magyar jogszabály lehetővé teszi, hogy ha a biztonsági szint azonos vagy jobb, mint az Országos Vasúti Szabályzatban előírt, akkor a konkrét műszaki megoldás az ott előírttól eltérjen. Ez jogszabály adta lehetőség, amely minden pályázó számára fennállt és nem jelentett volna kizárást a pályázatból.
Az azonos biztonsági szintet az Alstom két, tekintélyes és független tanúsító szervezettel igazoltatta. A CERTIFER tanúsította, hogy a metrószerelvények fékrendszere megfelel az Európai Unió EN 50126-os számú, biztonságra és megbízhatóságra vonatkozó szabványának, a TÜV SÜD szakvéleménye pedig azt igazolja, hogy szerelvények fékrendszere teljesíti a magyar, Országos Vasúti Szabályzat (OVSZ) II. fejezetében előírt és meghatározott biztonsági szintet.
A BKV nagy felkészültségű, nemzetközileg elismert szakértővel is ellenőrizteti, hogy ezek a tanúsítványok teljeskörűen kitérnek-e a vonatkozó szabványok, előírások minden pontjára. A dokumentációk készítése illetve a módosítások végrehajtása során az Alstom a korábbi eljárásban készült NKH határozatokban szereplő, az elutasítás alapjául szolgáló minden egyes pontot rendez, illetve a jövőben felmerülő követelményeket is teljesíteni kívánja. A BKV természetesen mindenben segíti az NKH munkáját és nem befolyásolja a független hatósági eljárást. A járművek teljesen biztonságosak és nem veszélyeztetik az utasok életét.
A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét. A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15 7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért. A módosított szerződés szerint az Alstomnak a szerződés újbóli életbelépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 22. 07:58, péntek | Belföld
Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
2024. November 22. 07:56, péntek | Belföld
Orbán Viktor szerint óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét
Az elmúlt egy évben óriási mértékben sikerült kiszélesíteni Magyarország mozgásterét, elsősorban a nemzetközi politikai térben, ami a határon túli magyar közösségek megerősödését is jelenti
2024. November 22. 07:54, péntek | Belföld
Rogán Antal abban bízik, sokan fogják használni a Digitális Állampolgárság Programot
Abban bízom, hogy a Digitális Állampolgárság Program alkalmazás széles tömegeknek elnyeri a támogatását, sokan fogják használni, mert látni fogják, hogy így egyszerűbb ügyet intézni, magukat azonosítani
2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban
Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.